TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, July 23, 2011

SUKAN TAHUNAN KEKAL TRADISI (MICHAELIAN'S SPORT CELEBRATION)

Ipoh, Sabtu: 23 Julai 2011 / 21 Syaaban 1432

Kejohanan sukan tahunan SMK St. Michael, Ipoh (SMI) sudah masuk edisi ke-84. Walaupun kebanyakan acara telah selesai semasa prasukan, namun temasya rasmi tetap dianggap sebagai paling meriah dan gilang-gemilang. Acara-acara kegemaran ramai seperti 100 meter dan lari berganti-ganti jemputan mendapat perhatian penonton.
bacaan ikrar sukan di hadapan Iqbal Ali (berbaju merah)

Pelancaran sukan tahunan kali ini dilakukan oleh Mohd Iqbal Ali bin Kassim Ali, bekas Michaelian yang pernah menganggotai pasukan kebangsaan dalam pertandingan Piala Dunia bagi acara kriket. Kini, beliau ialah Setiausaha Persatuan Kriket Malaysia, dan seorang ahli perniagaan yang berjaya. Dalam ucapan pelancarannnya, beliau menyebut betapa bidang sukan telah diangkat sebagai satu aktiviti pintar yang menggabungkan segala kepakaran taktikal, teknikal, sains, seni, organisasi dan kewangan.
Selain acara balapan dan padang, temasya sukan tahunan SMI dimeriahkan dengan pertandingan perbarisan yang membabitkan semua tingkatan. Disebabkan tarikh sukan pada tahun ini dilaksanakan lewat pertengahan tahun, pelajar prauniversiti tingkatan 6 Rendah turut berpeluang menyertainya. Sejumlah 61 kontinjen perbarisan yang mengambil bahagian telah membuat pelbagai persediaan, termasuk gerak formasi dan gimik kreatif bagi memikat perhatian juri.

Setakat ini, acara sukan di SMI dilaksanakan secara tertutup, iaitu hanya membabitkan tenaga pegawai dalaman. Mungkin, pada tahun hadapan, sempena sambutan 100 tahunan penubuhan SMI, kelainan dan perubahan akan berlaku. Sesungguhnya, seperti yang diungkapkan oleh Iqbal Ali, sukan juga sudah dianggap sebagai salah satu penanda aras penting kecemerlangan pendidikan...

No comments:

Post a Comment