TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, February 27, 2012

BOLA SEPAK B15 SMI NAIB JUARA (SPORTS ACHIEVEMENT FOR CENTENNIAL CELEBRATION)

Ipoh, Isnin: 27/2/12 = 5 Rabiul Akhir 1433

Hadiah sempena sambutan 100 tahun SMK St. Michael, Ipoh (SMI) terus bertambah. Pasukan bola keranjang dan skuasy telah mencatat kejayaan yang membanggakan hingga berjaya menghantar wakil untuk mewakili pasukan negeri Perak. Beberapa acara sukan lain masih belum selesai, tetapi SMI berpeluang melakar beberapa kemenangan lagi.

Sukan nombor satu di planet bumi, iaitu bola sepak sudah tentu mendapat perhatian utama. Walau seribu kejayaan lain berjaya diperoleh, tidak akan sama dengan satu sahaja pencapaian sukan bola sepak. Sementara SMI mengungguli beberapa acara sukan yang kurang popular, pasukan bola sepak telah bertungkus-lumus dalam memastikan bahawa penanda aras penting kemajuan sukan sekolah itu mampu berdaya saing.
skuad bola sepak B15 SMI menayang sijil naib juara

Pada tahun ini, pasukan bawah 15 tahun SMI berjaya membaiki pencapaian tahun lalu yang hanya menempah tempat ke saingan suku akhir Zon 2 Kinta Utara. Untuk edisi 2012, pasukan SMI berjaya mara hingga ke perlawanan akhir dan bertembung dengan musuh tradisi, SMK Anderson. Budak-budak bola SMI nyata tidak gentar dengan reputasi Anderson sebagai sekolah projek bola sepak negeri.

Pasukan bimbingan Cikgu Zulkarnain Daud, guru pendidikan jasmani dan pendidikan kesihatan sesi petang itu berjaya mengimbangi kekuatan skuad Anderson. SMI hanya membenarkan Anderson menjaringkan dua gol dalam perlawanan sengit berkenaan. Dengan semangat melawan yang ditunjukkan, SMI hanya memerlukan sedikit sahaja sentuhan ajaib (x-factor) bagi membenam "ego" Anderson pada tahun hadapan...

No comments:

Post a Comment