TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, February 17, 2012

MAJLIS PERSARAAN PUAN FAUZIAH (HAPPY RETIREMENT TEACHER)

Ipoh, Jumaat: 17/2/12 / 24 Rabiul Awwal 1433

Bermula sebagai guru pelatih (praktikum) pada bulan Julai 1982 dan berakhir dalam kerjaya keguruan di SMK St. Michael, Ipoh (SMI). Begitulah perjalanan kerjaya seorang pendidik berjasa yang menyumbang bakti selama lebih 28 tahun. Anak kelahiran Selama Perak 55 tahun yang lalu memilih untuk bersara lebih awal daripada maksimum ulang tahun kelahiran ke-60 bagi penjawat awam.
sijil penghargaan perkhidmatan JPN Perak

Pagi ini Puan Fauziah diraikan oleh sekalian warga SMI. Setelah ini, rutin harian dan mingguan beliau bakal berubah. Mungkin sesekali Puan Fauziah akan memandu Mercedes ke SMI untuk berjumpa sahabat lama.
ucapan kenangan

Puan Fauziah mendapat pendidikan awal di SK Selama dan SMK Dato' Husin juga di Selama hingga tingkatan 3. Beliau kemudian bergelar pelajar Sekolah Tunku Fatimah, Johor Bahru, iaitu sekolah berasrama penuh premier yang menjadi impian pelajar cemerlang perempuan seluruh negara. Beliau terus mencatat keputusan cemerlang dalam peperiksaan Malaysian Certificate of Education, MCE (setara dengan SPM) dan Higher School Certificate, HSC (setara dengan STPM).
kek selamat ulang tahun


Puan Fauziah memilih Universiti Malaya, Lembah Pantai, Kuala Lumpur (UM) untuk pengajian ijazah sarjana muda ekonomi. Beliau mengkhusus dalam pengajian ekonomi perangkaan (statistik) yang dianggap sebagai kursus paling mencabar di fakulti ekonomi dan pentadbiran, UM selain perakaunan. Sebaik tamat pengajian, beliau bekerja sebagai pegawai Felcra di Kuala Lumpur.

lagu untuk cikgu


Setelah setahun di Felcra, Puan Fauziah kembali ke kampus UM untuk mengikuti kursus diploma pendidikan yang melayakkan beliau menjadi guru terlatih. Beliau telah banyak kali bertukar sekolah kerana mengikut suami yang berkhidmat dalam bidang kehakiman. Suami beliau, Tuan Tarmizi Abdul Rahman, turut hadir dalam majlis pada pagi ini.
persahabatan sejati


Meskipun hanya 4 tahun di SMI, Puan Fauziah yang gemar mengukir senyuman cepat mendapat kawan. Beliau tidak kekok kembali menjadi guru mata pelajaran walaupun pernah menyandang jawatan pentadbiran sebelumnya. Beliau juga tidak menolak untuk mengajar mata pelajaran Pengajian Am walaupun sejak mula bertugas, beliau mengajar mata pelajaran Ekonomi Tingkatan 6.

bekas pelajar 2011 sanggup turun sama

Hubungan serta layanan mesra Puan Fauziah nyat berjaya menambat hati setiap pelajar beliau. Buktinya, pelajar tingkatan 6 Atas tahun sanggup datang untuk sama-sama mengucapkan pamit kepada beliau. Tetamu kehormat lain termasuk Bro. dato' Vincent, En. Joseph Michael Lee (YDP PIBG) dan wakil PPD Kinta Utara...

SELAMAT BERSARA PUAN FAUZIAH

No comments:

Post a Comment