TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, February 1, 2012

HOKI SMI TUNJUK BELANG (QUARTER FINAL CLASH)

Ipoh, Rabu: 1.2.12 / 9 Rabiul Awal 1433

Skuad hoki SMI yang dibarisi oleh pemain tingkatan 3 dan 4 menjanjikan daya saing yang tinggi dalam kejohanan-kejohanan akan datang. Penjaga gol SMI telah bertahan dengan cemerlang apabila berjaya menampan 10 percubaan bahaya dalam kawasan D, termasuk beberapa pukulan sudut penalti. Begitulah kesimpulan yang boleh dibuat setelah perlawanan suku akhir dengan pasukan pilihan, Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh (Star) berakhir sebentar tadi.
Sejak awal permainan, barisan pertahanan dan penjaga gol SMI dipaksa bekerja keras oleh ancaman bertali arus barisan "bintang" Star yang juga dibarisi rakan sebaya mereka, iaitu budak tingkatan 3 dan 4. Dari segi taktikal dan stamina jelas memihak kepada Star. Namun, SMI juga mempamerkan aksi terbaik apabila berjaya menafikan begitu banyak tolakan ke arah gawang SMI.

Serangan bertubi-tubi Star akhirnya menghadiahkan mereka gol pendahuluan yang sangat berharga hasil set piece pukulan sudut penalti. Separuh masa pertama berakhir dengan SMI ketinggalan 0-1. Kali ini pemain SMI masih ada angin untuk terus melawan pada babak kedua.
SMI mendapat dua peluang terbaik di kawasan D Star, tetapi tolakan penyerang SMI tersasar sedikit sahaja daripada gawang Star. SMI juga memperoleh sudut penalti, tetapi tidak menemui pintu gol lawan. Sebaliknya, Star yang melancarkan serangan balas berjaya mendapat satu lagi pukulan sudut penalti yang berjaya disempurnakan. Dua minit sebelum perlawanan berakhir, hasil satu gerakan yang mengelirukan, Star berjaya menambah jaringan menerusi gol padang.

Keputusan muktamad ialah SMI berjaya menafikan kemenangan besar yang diharapkan oleh Star, iaitu hanya 0-3. Hakikatnya, mutu permainan SMI hampir setara dengan Star, cuma barangkali kekurangan dari segi kecergasan perlu diberi perhatian. Sejurus selepas perlawanan, penulis blog (PB) terserempak dengan Matthews, bekas kapten hoki SMI 4 tahun lalu yang kini pemain hoki Universiti Malaysia Terengganu untuk kejohanan Masum...

No comments:

Post a Comment