TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, February 8, 2012

HOKI: HANYA ANDERSON JADI HALANGAN (POSTMORTEM OF MICHAELIAN'S HOCKEY TEAM)

Kesudahannya menepati ramalan apabila SMK Anderson, Ipoh tidak menunjukkan belas kasihan kepada semua pasukan yang bertanding dalam kejohanan hoki daerah Kinta Utara apabila memenangi semua perlawanan dengan jumlah jaringan yang besar. Dalam perlawanan akhir, Anderson membuat pemain-pemain Sekolah Tuanku Abdul Rahman, Ipoh (Star) berkampung di kawasan sendiri menerusi serangan bertali arus. Anderson berjaya menghadiahi Star dengan setengah dozen gol, iaitu 6-0.

Reputasi Anderson sebagai jagoan peringkat kebangsaan memang sukar digugat. Di negeri Perak, hanya Clifford, Kuala Kangsar yang mampu menghadirkan sedikit rasa cemas buat Anderson. Pasukan lain, termasuk SMK St. Michael, Ipoh (SMI) masih belum menemui jawapan atau formula untuk sekurang-kurangnya membuat Anderson bekerja keras untuk menembusi benteng pertahanan masing-masing dengan begitu mudah.

Selain Anderson, pasukan yang agak konsisten ialah SMK Anglo-Chinese, Ipoh (ACS), iaitu pasukan yang ditumpaskan oleh Star di peringkat separuh akhir menerusi penentuan tolakan penalti setelah kedudukan terikat 2-2 secara sepenuh masa. SMI sudah biasa bertemu dengan ACS dan Star, serta mampu memberi saingan sengit. SMI pernah mencatat kemenangan ke atas kedua-dua pasukan beberapa tahun yang lalu.
SMI (jersi gelap) ketika bertemu naib juara Kinta Utara, Star

SMI masih dihormati. Cadangan untuk menganjurkan kejohan jemputan sempena sambutan perayaan 100 tahun SMI merupakan idea yang baik. SMI boleh memilih pasukan yang setara bagi membuktikan bahawa pasukan sekolah yang pernah digeruni suatu masa dahulu sebenarnya tetap berbisa...

2 comments:

  1. salam cikgu azhar, cadangan mengadakan kejohanan hoki jemputan saya sokong..jangan lupa jemput kami

    Cg Shahnun, STAR IPOH

    ReplyDelete
  2. Anderson banyak hasilkan jagoan Hoki...

    SMI juga boleh...

    ReplyDelete