TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, February 24, 2012

PELANCARAN LOGO 100 TAHUN SMI (CENTENNIAL CELEBRATION DRIVEN)

Ipoh, Jumaat: 24.2.12 / 2 Rabiul Akhir 1433

Detik bersejarah sambutan 100 tahun SMK St. Michael, Ipoh (SMI) berterusan. Pagi ini, logo rasmi perayaan dilancarkan oleh Tan Sri Lee Oi Hian, pengerusi lembaga pengelola sekolah. Beliau juga ialah bekas pelajar SMI dan kini tersenarai dalam carta 10 orang ahli perniagaan yang paling berjaya di Malaysia.
sudah rasmi logo 100 tahun

Acara turut dihadiri oleh bekas-bekas pengetua, orang kuat persatuan bekas pelajar dan Bro. Vincent. Acara kemuncak program ialah pelancaran logo sambutan 100 tahun SMI oleh Tan Sri Lee. Kini, SMI mengorak langkah ke abad kedua penubuhannya.
acara potong kek


Upacara memotong kek berbentuk 100 tahun SMI ialah satu simbolik ulang tahun sebuah sekolah premier yang berjasa dan sangat disegani. Perjuangan generasi pengasas SMI bakal diteruskan. Tekad itu akan sentiasa bersemi dalam jiwa generasi baharu SMI.
penyampaian lencana guru


Antara oleh-oleh perayaan ialah lencana semat di kolar baju. Sebagai permulaan, semua warga SMI iaitu murid, guru dan kakitangan menerima lencana bernilai RM2.50 dalam majlis pada pagi ini. Lencana ini boleh dipesan dengan menghubungi pihak sekolah di talian 05-2540418.
persembahan pancaragam sekolah


Majlis diserikan dengan persembahan pasukan pancaragam sekolah. Kali ini mereka berada di bahagian belakang tapak perhimpunan. Semua hadirin berpeluang menikmati muzik harmoni yang dipersembahkan dengan lebih jelas.
generasi Y di SMI


Setakat ini, proses pemupukan semangat Michaelian nampak begitu berjaya. Legenda sekolah menjadi dorongan dan inspirasi kepada Michaelian untuk mendaki puncak kejayaan. Pencapaian SMi diakui ada pasang surutnya, tetapi masih dalam kategori kelompok sekolah berdaya saing tinggi.
pemenang ciptaan logo: Mohamad Abdul Hadi, bekas pelajar 


Logo ciptaan bekas pelajar 2005 di atas telah memikat hati juri pemilihan. Pagi, pemenang datang sendiri untuk menerima hadiah. Di wajahnya terpancar rasa puas kerana ikatan dan sumbangan Michaelian tidak pernah putus walaupun telah lama meninggalkan kenangan di sini...

No comments:

Post a Comment