TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, March 21, 2012

SMI CATAT LONJAKAN PENCAPAIAN SPM 2011 (25 MICHAELIANS SCORED STRAIGHT A's)

Ipoh, Rabu: 21.3.12 / 28 Rabiul Akhir 1433
klik gambar untuk paparan skrin penuh

Calon-calon SPM 2011 SMK St. Michael, Ipoh (SMI) telah menghadirkan hadiah yang amat berharga sempena sambutan 100 tahun penubuhan sekolah apabila merekodkan peningkatan sebanyak 4.54 peratus peratus kelulusan berbanding dengan tahun sebelumnya. Sejumlah 25 orang calon juga memperoleh semua A, berbanding dengan 21 orang calon pada tahun sebelumnya.
Wong Chan Kit
Lee Khai Pan

Wong Chan Kit dari kelas 5S5 muncul sebagai calon terbaik dengan mencatat semua 10 A+. Lee Khai Pan pula membanggakan jurusan vokasional dan teknik (VT) dengan pencapaian 7A+ dan 2A. Bekas ketua pasukan debat Bahasa Melayu, Dheseegan turut mencatat semua A, termasuk 1A dalam kertas Bahasa Inggeris antarabangsa.
Dheseegaan bersama ibu

Selain mendapatkan slip keputusan peperiksaan, calon-calon SPM 2011 juga membawa pulang oleh-oleh yang sangat berharga, iaitu majalah The Michaelian edisi ke-63. Sebahagian calon yang mengambil keputusan turut ditemani oleh ibu bapa masing-masing. Kini, masing-masing boleh mencongak peluang untuk menyambung pengajian ke peringkat yang lebih tinggi, atau mengikuti latihan dalam bidang profesional.


Sejumlah 339 orang murid tingkatan 5 SMI tahun 2011 berdaftar sebagai calon SPM. Walaupun keputusan boleh diketahui menerusi sistem pesanan ringkas (SMS), sebahagian besar calon datang sendiri ke dewan sekolah untuk mengambil slip keputusan rasmi, sijil-sijil sekolah dan naskhah majalah The Michaelian. Semua dokumen disampaikan oleh guru-guru tingkatan yang terbabit...

No comments:

Post a Comment