TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, January 12, 2013

LA SALLE JUARA LARIAN 2013 (ROAD RUNNING OVER NATURAL TERRAIN)

Sabtu, 12/1/13 = 29 Safar 1434

SMK St. Michael, Ipoh (SMI) mungkin mencatat rekod antara sekolah paling awal menjayakan larian merentas desa, iaitu acara wajib bagi semua sekolah awam. Guru dan murid hadir awal supaya pertandingan berlangsung pada awal pagi. Cahaya matahari pagi masih muda dan dikatakan kaya dengan vitamin D.
Selepas mendaftar kehadiran, semua peserta berkumpul di padang untuk taklimat akhir dan aktiviti pemanas badan, iaitu senamrobik secara beramai-ramai. Jarak yang dilalui ialah sepanjang 4 hingga 7 kilometer bergantung kepada kategori murid. Bantuan pihak polis trafik bermula di hadapan pintu masuk utama SMI memberi jaminan tentang keselamatan peserta.
Seperti biasa telatah para peserta semasa larian bermacam-macam ragam. Kelihatan ada yang bersungguh-sungguh untuk mencatat kemenangan peribadi sambil membantu rumah sukan memperoleh mata yang banyak. Di samping itu, ramai juga yang kelihatan begitu bersahaja, tetapi berusaha menamatkan larian sebagai tanda penglibatan dan sokongan terhadap acara wajib tahunan pihak sekolah.
Kejayaan ialah milik orang yang berusaha dan bijak dalam persaingan tahap tinggi. Mereka sentiasa menunjukkan perbezaan yang ketara dari segi taktikal dan tenaga. Hendaknya ciri berkenaan mampu diterapkan juga dalam proses pembelajaran di bilik darjah.
Juara keseluruhan merentas desa SMI edisi 2013 akhirnya dirangkul oleh rumah sukan La Salle, dengan pungutan 174 mata. Pasukan lain mengekori rapat kedudukan rumah La Salle sebelum bermula acara sukan tara dan kejohanan sukan tahunan. Tahniah kepada semua pemenang, semua peserta dan semua petugas acara larian merentas desa yang kini tercatat dalam lembaran sejarah SMI...

No comments:

Post a Comment