TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, January 7, 2013

MICHAELIAN DIGESA TERUS CIPTA KEJAYAAN (BRINGING OUT THE GREATNESS)

Ipoh, Isnin: 7.1.2013 // 24 Safar 1434

Pencapaian silam memang akan sentiasa menjadi pendorong dan inspirasi, tetapi usaha mesti dilakukan supaya catatan sejarah yang berkenaan tidak bersifat akademik semata-mata. SMK St. Michael, Ipoh (SMI) kini melangkah ke abad kedua penubuhannya. Persekitaran pendidikan telah banyak mengalami perubahan, manakala pesaing baharu muncul dari masa ke masa.

Bagi menyuntik pembaharuan dan citra kecemerlangan, SMI terus mencari jalan untuk meningkatkan pencapaian ke tahap yang lebih tinggi. Umpama jenama yang mahu terus unggul, kesan 'pengiklanan' dan 'promosi' mesti melekat dalam minda masyarakat. Iklan yang hebat menampilkan suatu cogan kata, tema atau tag line yang berupaya menangkap imaginasi sasaran.
pengetua cemerlang SMI bersama murid cemerlang PMR 2012

Serentak dengan perhimpunan mingguan pertama tahun baharu, tema Onward Michaelians! Valiant and True dilancarkan pada pagi ini. Upacara ringkas tetapi penuh makna itu disekalikan dengan pengumuman nama calon cemerlang PMR 2012 seramai 51 orang. Murid tingkatan 3 semasa diingatkan agar mencontohi kecemerlangan calon-calon PMR terdahulu hingga ada yang berjaya menempatkan diri dalam kelompok 10 orang calon terbaik PMR peringkat kebangsaan.

No comments:

Post a Comment