TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Saturday, March 16, 2013

SMI PASUKAN SORAK HOKI PAKISTAN (WELCOMING INVITATION TEAM)

Ipoh, Sabtu: 16/3/13 = 4 Jamadil Awal 1434

Walaupun masih tergolong sebagai sukan popular di negara kita, peminat sukan hoki belum begitu sudi untuk datang menonton perlawanan berbayar, termasuk kejohanan jemputan bertaraf dunia. Ipoh menjadi tuan rumah kejohanan Piala Sultan Azlan Shah saban tahun yang disertai pasukan handalan dunia. Pada tahun ini, hanya pasukan Asia Pasifik yang mengambil bahagian tanpa kelibat pasukan Eropah seperti juara dunia, Jerman, Belanda dan Sepanyol.

Sebagai menghargai kehadiran pasukan luar negara, tuan rumah menyediakan sekumpulan pasukan sorak untuk mereka yang terdiri daripada sekolah pilihan di sekitar bandaraya Ipoh. SMK St. Michael, Ipoh (SMI) dipilih sebagai pasukan sorak Pakistan, bekas juara dunia era padang rumput pada dekad 1970-an hingga 1980-an. Sejumlah 50 orang murid SMI menyertai pasukan sorak Pakistan, sambil diiringi oleh lima orang guru hoki sekolah.

Semua murid dibekalkan baju-T berwarna hijau pasukan Pakistan dan hon. Pasukan sorak SMI hadir dalam empat perlawanan sebelah siang, kecuali pertemuan sebelah malam menentang Malaysia. Setiap hari juga pasukan sorak menaiki bas yang disediakan khas oleh pihak penganjur, serta dibekalkan pek makanan dan air mineral.
Tugas pasukan sorak SMI berakhir petang tadi apabila Pakistan menutup tirai saingan pusingan round-robin menentang Korea Selatan yang berkesudahan terikat 2-2. Sebelum itu pada perlawanan pembukaan kejohanan (9/3), Pakistan bermula garang apabila menewaskan juara bertahan, New Zealand 4-3. Setelah itu, Pakistan dibelasah oleh Australia 0-6, India 1-3 dan terikat dengan Malaysia 2-2.

Pakistan dijangka bertemu sekali lagi dengan Korea Selatan untuk penentuan tempat kelima dan keenam pukul 3.35 petang esok. Australia, Malaysia dan New Zealand masih mengintai peluang mengisi slot perlawanan akhir, manakala India menunggu lawan untuk penentuan tempat ketiga. Kebanyakan pasukan yang bertanding menurunkan pasukan campuran pemain berpengalaman dengan pemain muda untuk proses pembentukan pasukan pelapis masing-masing.

No comments:

Post a Comment