TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, March 21, 2013

TAHNIAH MICHAELIAN CEMERLANG SPM 2012! (BM UP, PERCENTAGE UP)

Ipoh, Khamis: 21/3/13 = 9 Jamadil Awal 1434

Pencapaian calon Sijil pelajaran Malaysia (SPM) terus mencatat peningkatan. Berdasarkan analisis tidak rasmi, hampir 96 peratus berjaya memproleh sijil. Sebagai perbandingan, pencapaian SPM tahun sebelumnya ialah 94.6 peratus.
sebahagian daripada 23 calon SMI semua A
klik gambar untuk paparan penuh

Sejumlah 23 orang calon memperoleh semua A. Usaha gigih yang dilakukan selama ini ternyata berbaloi. Calon yang tidak memperoleh semua A pun telah menyumbang terhadap nama baik sekolah dan keluarga masing-masing. SMI memang sentiasa berpegang kepada prinsip cater for the lost, the last and the least.
Slip keputusan SPM diserahkan mulai pukul 10.30 pagi bertempat di dewan sekolah. Sebahagian ibu bapa turut hadir bagi memberi sokongan kepada anak masing-masing. Selain slip keputusan SPM, dokumen seperti sijil berhenti sekolah, surat akuan, sijil ujian lisan berasaskan sekolah, sijil markah kokurikulum dan naskhah majalah sekolah juga diedarkan. Kini, mereka boleh mula mengisi permohonan masuk ke universiti awam atau swasta, atau mengikuti program pengajian prauniversiti tingkatan 6.

Ibu kepada pasangan kembar Kenneth Mano dan Kevin Mano, Cikgu Jeyanthy berkata beliau dan suami sentiasa memberi kebebasan kepada anak mereka untuk memilih bidang pengajian yang disukai. Kedua-dua Kenneth dan Kevin sedang belajar di peringkat A Level sebagai persediaan ke luar negara. Abang sulung mereka yang juga Michaelian kini sedang belajar dalam bidang bioteknologi di Kanada.
Chan Keng Hoe dari 5 Sains 6 muncul sebagai calon terbaik dengan catatan 10 A+. Chan ialah anggota pasukan debat sekolah sejak tingkatan dua dan berjaya membantu sekolah memasuki saingan peringkat negeri tahun lepas. Chan berminat untuk menyambung pengajian dalam bidang kejuruteraan.

No comments:

Post a Comment