TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Tuesday, April 5, 2011

KILAS TANGKIS BUKA GELANGGANG BAHARU (THE SECOND VENUE)

Ipoh, Isnin: 4/4/11 = 30 Rabiul Akhir 1432

Konsep lautan biru (blue ocean) yang merupakan idea kitar semula dalam penulisan motivasi dan perniagaan berteraskan penerokaan persekitaran yang baharu bagi memastikan kemajuan yang berterusan. Pergantungan kepada persekitaran yang sama akan membantutkan usaha bagi meninjau peluang-peluang lain, bahkan pesaing yang muncul akan makin banyak bilangannya. Dalam kata lain, sesuatu organisasi tidak boleh berlama-lama dalam persekitaran yang itu-itu juga.

Mengambil semangat itu, Kelab Kilas Tangkis yang mulanya bernaung di bawah Kelab Staf, SMK St. Michael, Ipoh (SMI) kini mengorak langkah melakukan perubahan. Kalau sebelumnya kedua-dua sesi permainan petang Jumaat dan petang Isnin bertempat di Kompleks MBI, bersebelahan Stadium Perak, Kilas Tangkis memilih lokasi baharu untuk sesi petang Isnin. Terima kasih kepada orang kuat Kilas Tangkis, Cikgu Ibrahim yang telah berjaya menempah gelanggang di Akademi Badminton Perak, berhampiran tol Jelapang.

Anggota Kilas Tangkis yang turun pada sesi pertama di akademi ialah Ibrahim, Shakir, Shahruzzaman, Chin, Haji Zulkefli, Saiful dan penulis blog (PB) sendiri. Mulanya PB berpasangan dua kali dengan Shakir untuk menafikan saingan Haji Zul - Saiful 15-8, dan Haji Zul - Shahruzzaman juga 15-8. Kemudian PB bergandingan dengan Chin membuat kejutan ke atas pasangan kental Ibrahim-Shakir dengan mata 15-9.

Akademi Badminton Perak hanya dibuka kepada orang awam mulai pukul 5.30 petang setiap hari kerana dari pagi digunakan sebagai pusat latihan pemain-pemain negeri pelbagai kumpulan umur. Cikgu Ibrahim telah berbual panjang dengan pengelola akademi, Suffian Abu Bakar, pemain Melayu pertama pernah menjuari acara perseorangan kebangsaan pada pertengahan 1990-an sebelum muncul Misbun dan adik-adiknya. Terdapat enam gelanggang yang bertaraf pertandingan disediakan...

No comments:

Post a Comment