TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, April 14, 2011

PUISI PERPADUAN SMI DINOBATKAN TERBAIK (MICHAELIAN'S POET AKIN TO BROAD PERSPECTIVE)

Ipoh, Khamis: 14.4.11 / 10 Jamadil Awwal 1432

Sekali lagi puisi nukilan asal Haji Mohd Sidik, Guru Kanan Bahasa SMK St. Michael, Ipoh (SMI) diangkat sebagai ciptaan terbaik pertandingan puisi dan lagu peringkat zon 2 Kinta Utara kali ke-11. Pertandingan yang membabitkan lima buah pasukan sekolah itu berlangsung di panggung eksperimen Taman Budaya, sebuah wisma eksklusif untuk kegiatan kesenian dan budaya kreatif di Jalan Tambun. Puisi yang sama pernah memenangi anugerah khas juri peringkat daerah.

Ketua hakim pertandingan dalam ulasannya menyifatkan pasukan yang bertanding sebagai berpotensi untuk mara hingga ke peringkat kebangsaannya andainya diberikan pakej latihan dan pendedahan tentang gabungan semua elemen puisi dan lagu, terutama iringan muzik yang harmonis, persembahan dan vokal. Peserta boleh dikumpulkan dalam satu bengkel ala-rancangan realiti. Khidmat kepakaran dalam kalangan warga pendidik sudah lebih daripada mencukupi bagi tujuan berkenaan.

Secara keseluruhan, pasukan Ave Maria telah muncul sebagai juara. Walaupun puisi mereka biasa-biasa sahaja, tetapi persiapan mantap dari segi muzik, persembahan dan vokal telah memberi merit untuk memikat perhatian hakim. SMI berada pada kedudukan ketiga di belakang MGS...

No comments:

Post a Comment