TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Friday, April 8, 2011

PERAYAAN 100 TAHUN SMI BERMULA (TAKE HOLD OF THE FUTURE MICHAELIANS)

Ipoh, Jumaat: 8/4/11 = 4 Jamadil Awal 1432

Detik sambutan seabad SMK St. Michael, Ipoh (SMI) kian hampir. Tempoh sejarah yang begitu panjang melayakkan SMI dikategorikan sebagai sebuah institusi pendidikan yang sangat berjasa kepada masyarakat dan negara. Keupayaan bertahan sebagai sebuah sekolah yang disegani membuktikan satu perkara, iaitu tradisi kecemerlangan yang diwarisi generasi demi generasi.
Satu upacara ringkas bagi menandakan bermulanya program sambutan dilangsungkan pagi tadi. Pelancaran dilakukan oleh Dato' Bro. Vincent Corkery, dan turut dihadiri oleh Encik Joseph Michael Lee, dan beberapa orang wakil persatuan bekas pelajar (OMA) dan PIBG. Sepanduk rasmi perayaan dipertontonkan buat julung-julung kalinya.
Selepas penyerahan buku The Michaelian Spirit kepada wakil-wakil tingkatan, Dato' Bro. Vincent sekali lagi diberi penghormatan bagi membuka dengan rasminya Michaelian Heritage Gallery, hasil daya usaha Encik Peter Khiew yang boleh disifatkan sebagai pemegang kunci maklumat sejarah SMI. Beliau dan pasukannya telah bertungkus-lumus mengumpul segala bahan sejarah yang begitu berharga. Walaupun pada asasnya SMI ialah sebuah sekolah mission, status sebagai sebuah sekolah bantuan modal telah meletakkan SMI muncul sebagai antara pemacu kecemerlangan arus perdana pendidikan kebangsaan...

No comments:

Post a Comment