TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Monday, April 18, 2011

SMI NAIB JUARA FORUM REMAJA (NARROW MARGIN IN THE FINAL)

Ipoh, Isnin: 18.4.11 / 14 Jamadil Awwal 1432

Pasukan koakademik Bahasa Melayu SMK St. Michael, Ipoh (SMI) yang dihantar bertanding pada tahun ini terus mencatat pencapaian yang memberangsangkan. Kali ini, pasukan forum remaja yang diketuai oleh Shahrulniza, 5V3 hanya tewas tipis (umpama kulit bawang) sahaja kepada pasukan Main Convent. Sebelum ini, SMI juga disekat oleh Convent dalam saingan akhir Zon Kinta 2 bagi bahas ala-parlimen Bahasa Melayu dan Bahasa Inggeris.

Ketua hakim pertandingan telah memberi pujian kepada semua pasukan yang bertanding kerana  menampilkan ahli-ahli panel forum yang petah berhujah, serta telah membuat persediaan yang mencukupi. Namun, ketua hakim juga telah memberi teguran terhadap beberapa orang pengerusi forum yang gemar memotong percakapan ahli panel forum sepertimana juruhebah radio memutuskan talian ketika pendengar sedang bercakap di talian. Perkara ini perlu diberi perhatian oleh SMI jika mahu mengguli saingan pada tahun hadapan.

Auditorium (La Salle) yang diubah suai daripada dewan kuliah asal menjadi tempat pertandingan akhir. Pasangan pengacara pelajar kelas Bahasa Melayu STPM, Nur Habibi dan Siti Munirah juga berjaya mengendalikan majlis dengan lancar sekali. Sayangnya, SMI sekali lagi harus akur dan memberi laluan kepada Convent untuk bertanding di peringkat daerah.

Pada hari Rabu, 20 April ini, giliran peserta SMI akan berkunjung ke Convent untuk pertandingan pidato. Mohd. Firdaus dari 5S3 telah dipilih untuk menggalas cabaran SMI di dewan utama SMK Main Convent bermula pukul 2.00 petang. Firdaus bakal menyampaikan pidato yang bertajuk "Wanita Cemerlang Negara Terbilang".

Setiap pemidato diperlukan bercakap selama tujuh minit untuk pusingan pertama berdasarkan tajuk yang telah diundi minggu lalu. Ujian sebenar kehebatan pemidato akan dibezakan apabila mereka dikehendaki bercakap tentang tajuk spontan berdasarkan cabutan tajuk oleh peserta sendiri. Masa yang diperuntukkan ialah 4 minit sahaja...

No comments:

Post a Comment