TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, January 26, 2012

PASUKAN HOKI SMI LEBIH BERSEDIA (MICHAELIAN TRAINING AND CONDITIONING IN STYLE)

Nama-nama besar sukan hoki antarabangsa seperti Foo Keat Siong dan Mohammad Abdul Hadi, kedua-duanya bekas ketua pasukan negara ke temasya Olimpik dan Piala Dunia ialah antara legenda SMI. Anderson yang begitu gagah ketika ini dahulunya sangat gentar apabila berhadapan dengan SMI. Pendek kata, hoki menjadi penguasaan sekolah-sekolah mission seperti SMI. 

Setelah tenggelam agak lama, skuad hoki SMI kembali menghadirkan saingan. Dalam kejohanan sukan premier zon Perak empat tahun yang lalu, SMI muncul sebagai pemenang pingat gangsa. SMI hanya berasa sedikit segan dengan kelibat Anderson dan Clifford.
Sesi latihan simulasi di Taman D.R. 
Gambar penuh tidak disiarkan atas alasan taktikal.

Pada tahun 2012 ini, skuad hoki SMI menerima sentuhan jurulatih baharu, iaitu Yang Mulia Raja Munawar Shah bin Raja Badrul Shah, bekas pemain hoki negeri Perak. Ketika ditemui pada satu sesi latihan, beliau menyifatkan budak hoki SMI memang ada bakat dan potensi yang boleh bersaing, tetapi masih perlu dimantapkan dari segi organisasi permainan. Beliau berpendapat bahawa kemahiran taktikal individu perlu diadunkan dengan persefahaman dalam pasukan.

Pasukan SMI bakal mengambil bahagian dalam kejohanan hoki peringkat Zon 2 Kinta Utara yang dijangka bermula pada minggu hadapan. Zon berkenaan memang kuat kerana menemukan pasukan handalan seperti Anderson, Star, Sekolah Sultan Yusuf, ACS dan Sungai Pari. Berdasarkan saingan kejohanan yang lalu, faktor kecergasan dan stamina pada tempoh sepuluh minit terakhir akan menjadi kunci kepada keputusan perlawanan...

No comments:

Post a Comment