TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Thursday, January 19, 2012

PENGAWAS DAN KETUA KELAS MESTI PROAKTIF (INSTALLATION OF MICHAELIAN LEADERS 2012)

Ipoh, Isnin: 16.1.2012 / 22 Safar 1433

Majlis yang ringkas tetapi penuh makna. Demikian gambaran tentang majlis penyampaian surat pelantikan kepada pemimpin pelajar SMK St. Michael, Ipoh (SMI), iaitu pengawas sekolah, pengawas pusat sumber dan ketua kelas. Ucapan perasmian dan penyampaian surat lantikan dilakukan oleh Cif Inspektor Ramesh Nagaya, ketua balai Ipoh Sentral.
setiausaha badan pengawas SMI menerima surat pelantikan


Antara inti pati ucapan perasmian ialah tanggungjawab pemimpin pelajar yang diberi amanah dan kepercayaan dalam usaha memastikan sekolah ialah persekitaran pembelajaran yang selamat dan selesa. Cif Inspektor Ramesh yang juga pegawai perhubungan polis bagi SMI turut mengingatkan supaya semua Michaelian supaya menjauhi perbuatan dan tingkah laku yang bertentangan dengan peruntukan undang-undang, sama ada di dalam kawasan sekolah atau di luarnya. Pihak polis sentiasa memberi komitmen penuh dan kerjasama kepada SMI untuk membendung sebarang perkara negatif yang menjejaskan pembelajaran. 
ucapan Cif Inspektor Ramesh Nagaya


Sebelum itu, Puan Loh Wei Seng, pengetua SMI mahu pemimpin pelajar di SMI menggunakan pendekatan proaktif, iaitu membimbing rakan supaya sentiasa mendukung ciri-ciri Michaelian yang cemerlang. Langkah pencegahan salah laku juga dibuat secara paling berhemah. Jika polis dengan slogan "rakan cop", pemimpin pelajar SMI boleh mempromosi konsep rakan pengawas.
ikrar pemimpin pelajar


Lafaz ikrar pemimpin pelajar disaksikan oleh semua guru dan murid SMI di tapak perhimpunan mingguan. Hadir sama ialah Yang Di-Pertua PIBG, Bro. Vincent dan wakil OMA. Sumbangan pemimpin pelajar terhadap pencapaian kecemerlangan SMI sangat didambakan...

No comments:

Post a Comment