TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Wednesday, January 11, 2012

PROGRAM SUKAN SMI BERMULA (YOUNG LEADERS OF SPORTS)

Ipoh, Selasa: 11/1/12 = 17 Safar 1433

Jumlah hari persekolahan sebanyak 192 - 200 hari setahun sebenarnya bukanlah panjang sangat. Banyak pengisian aktiviti kurikulum, kokurikulum, pertandingan, sukan dan sebagainya perlu diselesaikan. Perancangan yang rapi dilakukan supaya tiada kegiatan yang tergendala atau tertunda.
SMK St. Michael, Ipoh (SMI) memulakan kegiatan sukan dengan proses pemilihan jawatankuasa empat buah rumah sukan yang terdiri daripada Augustus, La Salle, Patrick dan U Paul. Keutamaan kepimpinan tertinggi diberi kepada pelajar prauniversiti tingkatan 6 Atas, sambil dibantu oleh wakil tingkatan yang lain. Pemilihan dilaksanakan menerusi undian angkat tangan.

Proses pemilihan selesai dalam tempoh kurang daripada 30 minit. Acara pertama yang membabitkan saingan rumah sukan ialah Larian Se-abad SMI (Centenary Run) yang bakal berlangsung pada pagi Sabtu ini (14/1) mulai pukul 7.30 pagi. Kemudian, dari masa ke masa akan ada pertandingan permainan, sukan tara dan acara akhir prasukan dan kejohanan olahraga tahunan. Kecergasan jasmani menerusi kecemerlangan sukan sudah pasti mempengaruhi kecerdasan inteleks, emosi dan sosial pelajar SMI...

No comments:

Post a Comment