TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DI LAMAN INI

Maklum balas dialu-alukan. Sila klik pada comment.

Atau e-mel: amrinajr@gmail.com

(sila klik foto dalam setiap masukan untuk paparan skrin penuh)

SELAMAT HARI RAYA AIDIL FITRI

Minal 'a 'idin wal fa idhin

Kullu am wa antum bi khair

Maaf Zahir dan Batin

Tuesday, January 3, 2012

SMI MULA 2012 DENGAN LANGKAH KANAN (BRAVO 100 YEARS MICHAELIANS)

Ipoh, Khamis: 29.12.11 / 4 Safar 1433

Pencapaian PMR 2011 yang memberangsangkan dianggap sebagai hadiah awal untuk sambutan ulang tahun ke-100 SMK St. Michael, Ipoh (SMI). Peratus lulus telah meningkat kepada 90.77 peratus berbanding dengan 90.12 peratus pada tahun sebelumnya. Sejumlah 59 orang calon juga memperoleh semua A, iaitu bertambah 7 orang.

SMI masih kekal dalam kelompok 10 buah sekolah terbaik daerah Kinta Utara di belakang SMJK Sam Tet. Sudah tentu antara hadiah perayaan 100 tahun kelak ialah muncul sebagai sekolah lelaki terbaik Kinta Utara. SMI memiliki segala sumber yang diperlukan ke arah itu.
Demikian antara taklimat pengetua, Puan Loh Wei Seng dalam mesyuarat guru selama dua hari berturut-turut (29 dan 30 Disember). Komponen mesyuarat induk merangkumi pengurusan am dan takwim tahunan, kurikulum dan kewangan, hal ehwal murid dan kokurikulum. Penjelasan tentang dasar Memperkasa Bahasa Melayu dan Memantapkan Bahasa Inggeris (MBMMBI) sebagai ganti pengajaran dan pembelajaran sains dan matematik dalam bahasa Inggeris (PPSMI) juga dibuat secara terperinci.

SMI kehilangan 3 orang guru lama, termasuk guru media, Puan Oo, dan Puan Tan Say Lee kerana terbabit dalam pertukaran setara (redeployment). Selain itu, permohonan Puan Harlina Mat Jani (Bahasa Melayu) ke Putraya dan Puan Hanishah (Sains) juga telah diluluskan. Namun, SMI menerima 9 orang guru baharu, termasuk 4 orang guru Bahasa Melayu. 

Usai mesyuarat, guru-guru dibekalkan dengan dokumen tugas rasmi, termasuk buku rekod mengajar dan daftar kehadiran murid. Proses pembelajaran perlu dimulakan sejak hari pertama persekolahan, iaitu pada 4 Januari 2012 (Rabu) tanpa gagal. Pemantauan dalaman dan mungkin juga oleh pihak pejabat pelajaran daerah dan jabatan pelajaran negeri akan dilakukan...

No comments:

Post a Comment